måndag 2 november 2009

Köpare förbryllar

Efter att ha lagt ut såväl möbler som kaniner och ankor på Blocket så kan jag inte sluta fascineras av ett återkommande faktum.
Folk som vill handla ringer inte. Nej, de mailar och lämnar numret. Vadan detta?
Alla mailar inte mitt i natten....åh nej det kan jag allt se.
"Finns den kvar?Ring mig 070XXXXXXXXXX"
Så lyder de allra flesta svaren.
Hur kommer det sig att säljaren skall bekosta såväl annons som samtal? Vill man ha nåt, så får man väl för fanken lyfta luren!
Jag ringer blixtsnabbt om jag hittat nåt, och det brukar sluta med att jag får mig en resa kort därpå!

5 kommentarer:

  1. En reflektion från en ”förbryllare”:
    Om man tillräckligt många gånger mötts av svaret ”Nej, den sålde jag för länge sen!” när man äntligen fått tid att ringa, då är det ganska skönt att maila först! Lite är det väl tanken med handel över nätet också? Att man kommunicerar via mail? Jag gör numera alltid så om det inte står uttryckligen att man bara vill ha telefonsvar.
    Hälsar Lena
    Som dessutom tackar för de förtjusande Welsumerdamerna

    SvaraRadera
  2. Det är läbbigt att ringa främlingar. Dom kan bitas :-) Ofta när man ringer så är personen för upptagen för att prata just då. Jobb, barn och sånt... När jag är person 32 som ringer just när barnen ska till dagis, så har jag blivit utskälld. Så jag ger dom möjligheten att ringa när dom har en stund över, genom att lämna mitt nummer via mailen. Säljaren har ju ändå valt sätta ut annonsen på en site med mailmöjlighet, eller hur? ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är alltid intressant med reflektioner och andra vinklar än ens egna. Det känns bara så konstigt att jag ska sitta o ringa alla människor när jag har så dåligt med tid och det går flera dagar utan chans att kolla mail ibland. Men visst..imorgon ska jag ringa två stycken ang kaninungar. Hade visst fått mail sent om sider..med telefonnummer:)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag missade ditt förra inlägg. Det är läskigt när man tror att det är hjärtat. Har varit med om det en del gånger och fått åka in när de trott att det varit infarkt. Tur att du inte hade det.. Du måste ta det lite lugnt(ska komma i från mig). Ha det riktigt bra och sköt om dig.
    Kram Aydan

    SvaraRadera
  5. Ja, man måste ta det lugnt. Meningen med alla intressen är väl att man ska FÅ energi av det, inte bli alldeles urlakad. Hitta balansen, luta sig tilbaka och titta på det man gjort ibland. Inte bara det man inte hunnit med. Blir den högen för stor, så finns det ett användbart ord man kan använda. "NEEEJ!" :-)

    SvaraRadera