måndag 30 november 2009

Empty rooms...

Det stora huset som jag flyttar ifrån gapar tomt och kallt mot mig då jag packar ur det sista. Ja, det blir nog att köra imorgon med, för fy vad det tar tid detta sista "skräp" som är så svårt att sortera upp bra i kartongerna.
Tv rummet är helt tomt, brasrummet står bara eldgaffeln och askhinken kvar i, köket skriver jag om en annan dag, badrummet är tomt, sovrummet är tomt, syrummet är tomt, klädkammaren och vinden är tomma. Så imorgon ska jag börja gno rent överallt. Skönt!
Sen återstår alla bodarna....suck..hur ska man hinna?För även om jag har en månad på mig så ska jag ju jobba på annan ort också...
I nya huset har det blivit så fint och mysigt(bilder kommer), men också rörigt igen då jag kört ett lass grejor tidigare idag. Nu sitter jag här i gamla huset, 11 grader varmt(kallt!!!!)med sista chansen att blogga med ADSLuppkoppling. Väntar på mobilt bredband via Telia. Får se hur det fungerar... Så jag återkommer när jag är online i stugan! Och till alla som hjälpt mig så här långt, ett stort tack kära vänner! Ni är värda er vikt i guld!

1 kommentar:

  1. Skönt för dig att komma från det där eländes stället. Hoppas att du får bara goda och bra grannar, som omväxling... att alla framtida grannar är som Elvy, menar jag. Betongarslen med IQ i paritet med en fiskpinne, kan hålla sig nån annanstans!;-D

    SvaraRadera