tisdag 24 november 2009

Trött men glad..

Ja, denna flytt...ja nu närmar den sig. Nedräkningen har börjat till "la grande finale"! På lördag ska de stora möblerna-och-allt-annat-som-inte-får-plats-i-min-bil köras med lastbil! Idag blev det ett lass i "hönsexpressen"(min bil alltså) med tre kökstolar, en badrumshylla, en kartong med matberedare, brödrost, blender m.m, skrivbord med hurts. Ja, tror det var allt som fick rum. På plats fick jag chans att ställa en bokhylla i ordning på loftet där det blir kombinerat gästrum/ateljé. Då den stod där den skulle, kunde jag packa upp fyra kartonger med böcker. Och det känns så bra att få undan alla papplådor vartefter. Jag matade djuren och ställde in skrivbordet på plats så att resterande möbler får rum på lördag och sen blåste jag hem igen.
I söndags kördes köksbordet dit så nu får jag sitta vid skärbrädan och äta...

Nu har det ordnat sig med lite jobb framöver. Jag ska göra ett litet "gästspel" på julbord! Tio år sedan jag jobbade där sist och det ska bli jätteroligt! Så under åtta dagar ska jag bo och verka i Bålsta och jag tackar min vän för den möjligheten! Blir kul att få chans att prata lite också*viskar*(och att få titta på hundvalparna)....
Imorgon jobbar jag sista dagen på cafét och sedan är jag tillgänglig för äktenskap...nej, jag menar tillgänglig för arbete förstås! Arbete var det jag skulle ha och inget annat! Så vet ni något litet jobb som jag kan ta, som skurgumma, kaffekokare, smörgåsbredare, sängbäddare, hundkissare, eller i kassan nånstans i nån kulig affär så tveka inte, hör av dig! Jag kan göra i stort sett det mesta och har nog gjort det redan när jag tänker efter!
Och om det är någon som vill ha ett skrivbord från femtiotalet så kom o hämta bara! Vassego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar