fredag 19 december 2008

Bloggardags

Jaha, så var det dags att bli "bloggare". Jag har haft egen hemsida länge,(http://www.annakarin.dinstudio.se/) men facebook har jag inte haft tid att sätta mig in i riktigt. Men skriva det kan jag! Så blogg fick det bli.
Mitt stora intresse är fjäderfän kan man väl säga. Eller djur egentligen, men just nu fåglar i huvudsak. Och kaniner..
Jag har för närvarande 17 vuxna höns, lika många kycklingar, 10 ankor i tre raser, 20 japanska vaktlar och 4 Belgisk Jättekaniner. Sambon och storpudeln Sture ingår också i "arsenalen".

En noggrannare presenttaion av hönsen och ankorna kan jag gott ge mig in på men inte just idag. Nu är det fredag, föräldrarna har just landat hemma hos mig och skall stanna över helgen för julklappsbyte! Mina kära föräldrar som åkt 32 mil för att ta sig till de Östgötska slätterna och till Österbymo där jag bor.
Österbymo...hade jag aldrig hört talas om innan jag kom hit. Hur hamnar man här då? Kärleken...kan man säga så där lagom fånigt leende med kinder som skimrar i rosa. Nä, inte rosa på mina, större risk för sot eller damm från hönshuset!
Hönsen var väl det avgörande. Huset hade hönshus, därför fick det bli Grindsbo. Sen utökades det med vaktlar, gäss, och ankor. Sen flyttade gässen och kaninerna kom in i mitt liv.
Nu är det ett ivrigt kacklande, och kucklande i uthuslängan och vi snickrar vidare.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att se att du börjat blogga :) Jag är inne på din hemsida lite nu och då, ska bli kul att kika på din blogg! (Lägger till dig i min blogg-lista om det är ok?) Och hoppas det går bra med de röda silkes-kläck-projektet! Det kliar i fingrarna på mej att köra igång kläckaren också, men jag ska vänta en liten stund till. Om jag klarar det. Ha det fint! /Koola Viola

    SvaraRadera