söndag 19 juli 2009

Vi kom aldrig upp...

Idag skulle det ske, ballongfärd över Stockholm, ett tyst svischande ljud i en korg fylld av andäktigt tysta människor tagna av stunden....Ja så föreställer jag mig att det blir. Men idag blev det inte...
Vi tog oss till Linköping, jag och sambon(den nyblivne 50åringen), styvdottern samt dennas pojkvän. Där ringde vi till telefonsvararen som skulle uppdateras kl 15.30.
"På grund av alltför osäkra väderprognoser med risk för regn och starka vindar, är dagens flygning inställd"...
Så det blev besök på Biltema, för att inhandla gångjärn till hönsgården, och en kik på Rusta och ÖB efter billig färg. Sedan fick vi snopna bege oss hem och dricka kaffe och äta ris à la malta! Men det var fint det mé, så vi bokar om och hoppas på solsken!

2 kommentarer:

  1. Kanske lika bra det, om vädret var lika illa i Lkpg, som här i östgötaskogarna. Rätt som det regnade, kom det en skur! Inget bra väder för ballongfärd.*s*

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken otur att ni inte kom upp i det blå.
    Tack för vykortet.. Bilden är fantastiskt fin. Hoppas att du mår bra. Nu jobbar jag varje dag, Johan(kocken)har semester och vi har jätte mycket att göra, tom 2 bröllop, det är ovanligt i juli. Vår fina katt har varit borta 1 vecka nu.. men jag hoppas att hon verkligen kommer tillbaka. Ha det så bra KRAM Aydan

    SvaraRadera