måndag 18 januari 2010

Sture tio år!


Här ligger Stina i nya sängen med ett mjukdjur hon fått i present!

Stures födelsedag var idag och visst har han blivit firad!


Han började dagen med sovmorgon på soffan, alldeles ensam utan det lilla monstret Stina som annars hänger i hans svans. Lugnt och skönt, tyckte Sture.


Sedan blev det en promenad. Då var monstret med, men det gick rätt bra. Sedan kom Stures kompis Anton, en liten grabb på fyra år som hade jättefina mjukdjur med sig till både honom och Stina. En varsin igelkott. Stinas hade spetskjol. Sedan kom mopsen Bess och hennes matte och tog en fika. Då blev det promenad igen. Den här gången passade Sture på att ge igen. Då han hoppade ut i djupsnön i diket, så skuttade lilla valpen Stina efter. Där vände Sture, trampade till på hennes lilla huvud så det försvann ner i snön och bara rumpan stack opp! Länge. Lite för länge tyckte oroliga matte och rusade fram, just som Stina fick loss skallen igen och tittade upp! Helt snötäckt!


På bröstet hängde stora isbollar och då vi sagt adjö och på återseende med Bess och matten, så var det dags att fönas varm och torr igen.


Husse dök upp med presenter, mjukdjur, grisöron, nya hundsängar till båda två, grillkorv och paket från familjen L. Tusen tack alla för uppvaktningen av vår älskade Sture!

Över duvornas bur börjar jag höja ett par ögonbryn. Ett i taget. Så växlar jag emellan.
Duvan Svenne, eller Svenne-duva som han heter har tgait på sig det grövsta ruvjobbet av det lilla lilla ägget. Ikväll har dock den andra hanen Puzzle avlöst honom. Ägget har funnits här sedan i torsdags och inga fler tycks det bli. Men visst vore det roligt om det blev små duvungar?

Imorgon tisdag bär det iväg igen med Hönsexpressen. Jag ska inte leverera några djur, bara transportera mig och hundarna från A till B. Sedan ska jag ajobba i fyra dagar och sedan gó vänner, ska jag ta min lilla Stina och åka hem på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar