måndag 8 juni 2009

Grattis kära gamla vän!


Mia....jag har nyss ringt dig på din 39de födelsedag och det var så gott att höra din röst. Lille Sixten, din 4årige son, frågade på skånska om jag var gammal eller vanlig...haha! Underbart, och du svarade (tack o lov) att jag var vanlig!

Vad mycket minnen det väcker bara att höra dig, även om vi pratade om annat än minnen. Skokloster, där vi växte upp och lärde känna varandra, gick i samma skola, kastade snöbollar på samma bolltavla som min morfar målat(en clown). Ja, det var tider det!

Sorglöst på något vis, även om problemen man hade då var stora, så är det värre nu. Ja, det var bättre förr!

The Shoestrings..haha, vi sjöng barbershop och trodde vi skulle bli stora! Nog blev vi stora, men inte på att sjunga barbershop. Hujeda mig! Teater, musikaler, konsten, ja det var mycket som förenade oss. Och nu har vi försökt träffas en tid. Vi pratade i vintras om att sammanstråla i Vadstena, bo på klostret en natt och fnittra ihop lite. Du skulle komma med tåget från Malmö och jag med Hönsexpressen(min eminenta Berlingo). Ja, det kanske är dags att boka datum. Gå i kloster? Ja det har jag ännu kvar på min att-göra-innan-jag-dör lista!

Grattis på födelsedagen! Hoppas vi syns innan snön faller!

Kram Anna-Karin

2 kommentarer:

  1. OM, ni tar in hos nunnorna. Köp en frivolitetsskyttel och garn i den gamla handarbetsaffären på gågatan i stan. Och sen be nunnorna om en lektion.

    SvaraRadera