fredag 16 oktober 2009

Möblerna flyttar och fasanfru funnen! Samt soffgrupp till salu






Ja, det var ett roligt påfund att lägga ut möblerna här för det gick ju alldeles strålande. Det har hämtats och burits ut grejer här må jag säga, till och med saker jag inte hade tänkt sälja! Haha, ja så kan det gå, men jag är lättad och glad.



Idag fick welsumerhönorna äntligen ett nytt hem. Men ankorna är kvar...fem st pekingungar födda 9 september. PLEASE!!!!!!



Hur kan ni motstå dem? Jag ska bomba bloggen med bilder på dem, så ni ringer ner mig allihop! Med största MÅSTE-HA begäret ni någonsin känt!



Jo det ska jag. Minsann! Dem är i allafall flyttbara och behöver inte värmelampa mer, men ett nytt hem. Ditt hem! Ring 0704224427



Fasanfru var det ja...



Jodå, jag har hittat en fru till min fasantupp. Men...(jo det finns ett litet men...) det följer med en tupp...



*Skrockar*....



Jo, säljaren släpper dem bara parvis eftersom hon (för ovanlighetens skull) hade fler tuppar än hönor...Så på onsdag blir det en resa för att hämta Fru (och Herr) Guldfasan!






Idag har vi snickrat stommen till nya fasan och vaktelvoljären. Det regnade som sjutton, men det mesta blev gjort. Sätta dit nätet är ju ingen match ensam. Det fixar jag på söndag eller i veckan. Sedan ska det inredas och sådant är så kuligt tycker jag. Stubbar och stenar, mossa och grenar, och riskoja ska det va, det vill fasanerna ha!






Och du...skinnsoffa plus fåtölj finnes. Nypris över tiotusen, nu 6000! Ring blixtsnabbt. IKEAS Ektorp i brunt skinn, endast två år gammal och jätteskön! Kan diskuteras vid snabb affär.






0704224427

2 kommentarer:

  1. Hejsan!! Hade jag haft pengar hade jag köpt dina soffor... *s* Men så är det ju alltid.
    Hur går det att ha två tuppar och EN höna ihop? Kunde du inte fått köpa åtminstone TVÅ hönor och en tupp?
    Är det inflyttningsbart i det nya snart, eller hur är det? Kan du flytta in innan flyttdatum, så du har tid på dig att städa det gamla?
    Usch, jag avundas dig inte!

    Styrkekram kommer här!!!

    SvaraRadera
  2. Tack kramen behövdes! Jag kan inte flytta in förrän 1 dec, det står fullt av möbler där! Men uthuset har jag tillgång till så det fyller jag efter bästa förmåga! Benhårt med fasanerna...Men jag hoppas på tur!

    SvaraRadera