lördag 19 december 2009

Köttbullar och prinskorvar.....

Ja, så var det till ända då. Det trevliga "gästspelet " på mitt gamla jobb Bålsta Gästgivaregård! Nu har jag under tio arbetspass trillat köttbullar, vispat grädde, bakat chokladpajer, och till slut landat i varmköket som kock. Idag har vi under mina 13 timmar haft ca 240 gäster plus catering för 20 pers.
Mycket mat har passerat genom mina händer dessa dagar och det har varit roligt, trevligt och lärorikt. Jätteskoj också att träffa gamla arbetskamrater som hängt sig kvar genom åren.
Naturligtvis har det också varit jättertrevligt att få en chans att umgås med min kära barndomsvän och träffa hennes familj dessa dagar. Och hundarna....och katterna...och kaninerna. Det har dock varit svårt att koppla bort mina egna djur idag, då det hemma har varit ner till minus 20 grader idag. Stackars ankorna som är så rädda för "fodervärden" att de inte törs gå in i sitt hus! Imorgon är jag hemma igen och ska bädda in dem! Så nu bär det hemåt igen till skrivande för tidningen, uppackande av kartonger etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar