måndag 28 december 2009

Tre dagar kvar till valpen kommer hem!


Tre dagar kan bland annat vara korta, tråkiga, roliga, låååångsamma. Och låååångsamma är dem nu....en dag, två dagar, tre dagar innan jag får hålla den ljuvliga lilla pälsbollen i min famn och får se hur Sture reagerar då han får en lilla syster!

Jag har haft hand om många hundar. De flesta har jag räddat från en för tidig död då folk ledsnat på dem och bara en gång innan har jag haft en hund sen den var valp. Det var Snuff...hon och jag delade livet i tio år. Det är speciella band man knyter när man får vara med från början. Nu ska lilla Kristine snart komma hem och jag gläder mig så otroligt och tror inte att det är sant förrän jag får säga godnatt till det lilla livet här hemma i gullehuset!

Det finns några otingade syskon till Kristine kvar om det är så att ni blir sugna....


Greta min lilla kanin som var till veterinären dagen före julafton, hon är vid gott mod! Svårt att säga för mig om hon är något bättre i sitt öga än men hon verkar inte lida det minsta. Hon mumsar på och vill ha sina kelstunder tre ggr om dagen, annars lever hon rövare och springer världens race i sin bur så spånet yr åt alla håll! Hon är fantastisk på alla sätt lilla Greta. Vilken kämpe och vilken gosegris hon är. Håll några tassar nu för att hon blir bra i sitt lilla öga!

2 kommentarer:

  1. Vad fantastiskt spännande!! Du får se till att ha det förskräckligt roligt dessa tre dagarna, för tiden går mycket fortare när man har roligt jue. :o)

    SvaraRadera
  2. Men visst skulle jag kunna ta flera hundar... men maken håller nog inte med. Tänk att man ibland måste ta hänsyn. Äsch jag ska inte klaga, jag får väldigt mycket som jag vill :-)

    Lycka till med valpen!

    SvaraRadera